Artikel
28 dec '16
28 december '16
2 min

Kleinkinderen Jan Driessen leggen eerste steen van het nieuwe pand

Op vrijdag 16 december, is de eerste steen gelegd voor het tweede kantoorpand van Driessen HRM in Helmond. Het nieuwe kantoorpand aan de Vlamovenweg wordt schuin achter het bestaande gebouw aan de Schootense Dreef gerealiseerd en zal in de zomer van 2017 gereed zijn.

Het 2e kantoorgebouw is noodzakelijk geworden vanwege de grote groei van het Helmondse familiebedrijf. Met de komst van het nieuwe gebouw wordt het totale kantooroppervlak van Driessen HRM in één keer vrijwel verdubbeld. Naast de twee kantoren in Helmond heeft Driessen daarnaast ook nog 10 locaties, verspreid door het hele land. In het nieuwe kantoorpand zal het bedrijfsonderdeel Administratie & Advies haar intrek nemen, terwijl in het bestaande pand het Uitzendbureau en de Professionals-tak gehuisvest blijven. Samen met dochterondernemingen Mensium in Zwolle en The Solutions Factory in Alkmaar vormen zij een familie van bedrijven.

Derde generatie

De eerste steen van dit 2e kantoorpand in Helmond werd gelegd door de derde en jongste generatie van de Driessen familie. De kleinkinderen metselden, gekleed in rode overalls en bijpassende laarzen, samen met hulp van oprichter Jan Driessen, het muurtje met de eerste steen. Dit alles in het bijzijn van de 450 collega’s op de bouwplaats, waarna een toost werd uitgebracht op de steenlegging.

Dankzij een Virtual Reality-toepassing kon iedereen vervolgens een bijna echte rondwandeling maken door het nieuwe gebouw zoals het er uit zal zien wanneer het over een half jaar gereed is. Een heel bijzondere en innovatieve kennismaking voor de medewerkers met hun toekomstige werkomgeving.

Werkgeluk

De medewerkers van Driessen HRM krijgen in het nieuwe kantoorpand de beschikking over een breed scala aan voorzieningen in hun nieuwe kantoor. Zo komen er onder meer een bibliotheek en kroeg als spreekkamers, een restaurant met streetfood, een bezinningsruimte, een theater en zelfs een eigen kinderdagverblijf. Jeroen Driessen, CEO: “Als HRM-dienstverlener zijn wij uiteraard goed bekend met het belang van een fijne werkomgeving. Hierdoor besteden wij ook in dit nieuwe pand weer extra veel aandacht aan allerlei innovatieve oplossingen op het gebied van vitaliteit, digitalisering, duurzaamheid, flexibilisering en werk/privébalans. Wij vinden het essentieel dat onze medewerkers gelukkig zijn in hun werk, en wij geloven er in dat daardoor ook onze klanten gelukkig zijn en blijven met onze dienstverlening. Op deze manier wordt iedereen hier gelukkiger van”.