Artikel
11 jan '15
11 januari '15
3 min

Mensen maken het verschil

Mensen maken het verschil

Bij Driessen HRM zijn we er volledig van overtuigd dat mensen het verschil maken. Dit gebeurt op individueel niveau, maar vaak juist ook in teams. Binnen een team kun je écht zien welke mensen het verschil maken. Wij helpen organisaties en mensen om dat verschil te kunnen maken. Maar hoe worden we beoordeeld met hetgeen wat we aanbieden op een professionele en persoonlijke manier?

Afgelopen najaar heeft TNS NIPO, in opdracht van Driessen een drietal onderzoeken uitgevoerd. De onderzoeken hadden als gemeenschappelijk doel om de tevredenheid in kaart te brengen en anderzijds punten te identificeren om de dienstverlening te optimaliseren. Het onderzoek is uitgevoerd onder de interne medewerkers, de klanten van Driessen en de flexmedewerkers.

Vanuit de resultaten komt naar voren dat de interne medewerkers extreem tevreden zijn en zich erg verbonden voelen met de organisatie. Nic Huiskes, senior research consultant bij TNS NIPO, vindt de gemiddelde beoordeling van een 9 én het feit dat vrijwel iedere medewerker opnieuw zou solliciteren bij Driessen, buiten proportie hoog en geeft aan dit dat nooit eerder in Nederland is gemeten.

De klanten van Driessen beoordelen ons gemiddeld met een 8- en 68% van de klanten geeft zelf een 8 of  hoger. Om een goede HRM-dienstverlener te zijn, vinden de klanten het belangrijk dat Driessen professioneel, klantgericht, deskundig, betrouwbaar en toegankelijk is. Deze imagokenmerken hebben vervolgens een bovengemiddelde score ontvangen. Tot slot geeft 20% van de klanten aan Driessen zeker aan te bevelen bij collega’s of vakgenoten.

De gemiddelde score van een 8- wordt ook gegeven door de flexibele medewerkers. Nic geeft aan dat dit een hele verbetering is met de onderzoeken die gehouden zijn in 2012 en 2011. De flexibele medewerkers zijn erg positief over de deskundigheid, bereikbaarheid en vriendelijkheid van de interne medewerkers. Daarnaast zijn zij positief over het feit dat het juiste salaris op tijd wordt uitbetaald en de loonstrook op tijd wordt ontvangen.

Na het houden van een onderzoek ontstaan er natuurlijk ook een aantal aandachtspunten. Zo blijkt uit het onderzoek dat er meer aandacht mag zijn voor afspraken ten aanzien van de arbeidsovereenkomst en aan een duidelijke uitleg over de verhoudingen tussen henzelf, de opdrachtgever en Driessen. Wij vinden deze aandachtspunten altijd zeer waardevol en bekijken samen met de betreffende afdelingen hoe we deze aandachtspunten structureel kunnen verbeteren.

(of: Driessen vindt deze aandachtspunten altijd zeer waardevol en bekijkt samen met de betreffende afdelingen hoe ze deze aandachtspunten structureel kunnen verbeteren)

De conclusie die Nic Huiskes neemt na het houden van de drietal onderzoeken luidt als volgt; “Driessen wordt gezien als een volwaardig HRM-dienstverlener die de juiste mensen op de juiste plek krijgt.”