Ik had u voor de vakantie in mijn vorige column ‘Afstand’ een belofte gedaan: ik zou tijdens mijn vakantie goed nadenken over de vraag hoe wij als Driessen ‘professioneel en persoonlijk’ kunnen blijven in een tijd waarin steeds meer van onze diensten op afstand en online plaats vinden. Ik kan u verzekeren dat deze vraag mij en mijn collega’s de afgelopen maanden flink heeft bezig gehouden. In mijn geval op de camping in Frankrijk, in een ietwat uitgedijde vorm als gevolg van een overdosis barbecue. Maar ik denk dat we eruit zijn. En zoals zo vaak is de oplossing erg eenvoudig als je leert van de ervaringen die je hebt opgedaan…
Voor de zomervakantie zijn we vol trots in ons volledig vernieuwde bedrijfspand getrokken. En hoewel het natuurlijk na meer dan anderhalf jaar verbouwen voor een gewoontedier best even wennen zou kunnen zijn aan een vernieuwd onderkomen, kan ik u verzekeren dat ik me vanaf dag 1 meteen thuis voelde. Zelfs mijn dagelijkse tosti met curry mis ik niet nu we een heerlijke Brasserie tot onze beschikking hebben.
Gelukkig geldt dat ook voor mijn 225 collega’s en vele relaties en klanten die inmiddels al op bezoek zijn geweest. Sterker nog, het valt mij op dat met de realisatie van onze nieuwbouw wij veel beter in staat zijn om aan relaties duidelijk te maken waar wij echt voor staan en wat ons anders maakt dan andere dienstverleners. Onze kernwaarden ‘persoonlijk en professioneel’ hebben in ons pand een ‘fysiek gezicht’ gekregen, wat natuurlijk veel beter beklijft dan woorden op een website of in een brochure. Wij hopen dan ook van harte dat relaties die op bezoek komen in Helmond, een training volgen of op gesprek komen voor een leuke functie met een goed gevoel over ons bedrijf de deur binnenkomen, maar met een nog beter gevoel het pand weer verlaten.
Dat betekent dat wij vanaf september 2013 een groot aantal inhoudelijke activiteiten zullen organiseren in ons vernieuwde pand voor onze relaties, klanten en flexibele medewerkers. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Actualiteitendagen en ons HRM Jaarcongres op 21 november 2013 met als thema ‘Passie’. Als u zich daar nog niet voor heeft ingeschreven, doe dat dan snel via www.jaarcongreshrm.nl, want met keynote sprekers als Erica Terpstra en hoogleraren Jeff Gasperz en Margriet Sitskoorn zal ons atrium snel vol zitten met circa 300 collega’s uit het veld. En mocht u zich afvragen of u ook wat te eten krijgt op die dag: als echt Bourgondisch bedrijf zal de lunch met passie verzorgd worden door topkok Rudolph van Veen.
Maar wij realiseren ons dat Helmond niet het centrum van de wereld is, al is dat voor een Helmonder als ikzelf af toe verleidelijk om te denken. Feit blijft dat het voor relaties en flexibele medewerkers natuurlijk niet altijd mogelijk is om vanuit bijvoorbeeld het Hoge Noorden af te reizen naar het Zonnige Zuiden. Daarom openen wij in de tweede helft van dit jaar een aantal locaties bij u in de buurt. In centraal gelegen, karakteristieke en sfeervolle panden in Utrecht, Den Haag en Leeuwarden die gaan fungeren als onze ambassades in de regio. Locaties waar u en/of onze flexibele medewerkers hopelijk eens binnenwandelen voor een goed gesprek met een kop koffie erbij, een sollicitatiegesprek of een vergadering of training.
Je kunt echter nog zo dichtbij zitten in een mooi pand om de hoek; het verschil wordt altijd gemaakt door de mensen die in dat pand werken. Onze collega’s dus, die iedere dag klaar staan om u te helpen het beste uit uzelf en uw collega’s te halen. Want daar draait het om bij HRM. Wij zien er naar uit om dit niet alleen meer vanuit ons hoofdkantoor in Helmond te kunnen doen, maar ook vanuit onze ambassades in Utrecht, Den Haag en Leeuwarden. En wie weet volgen er de komende jaren nog meer, als het u en ons helpt om onze relatie daadwerkelijk ‘professioneel en persoonlijk’ te houden. Kunt u niet zeggen dat ik mijn huiswerk tijdens de vakantie niet serieus heb genomen, toch?
Drs. Jeroen Driessen
jeroen.driessen@driessen.nl
directeur