Artikel
20 jun '12
20 juni '12
4 min

Do you like me?

De periode van begin mei tot begin juni is altijd een spannende tijd voor me. In mei vragen wij namelijk aan al onze relaties wat ze nou eigenlijk van ons vinden door middel van ons klanttevredenheidsonderzoek. Erg toepasselijk, al zeg ik het zelf, in een themanummer van ons magazine dat gaat over ‘Prestaties’, in een periode die bol staat van sportieve evenementen waar hopelijk vele topprestaties worden geleverd.

Zoals u wellicht weet zijn de kernwaarden van Driessen HRM_Payroll ‘professioneel en persoonlijk’. Dan is het natuurlijk niet meer dan normaal dat je als ‘professional’ zijnde ook professioneel omgaat met de inhoudelijke feedback die wij van u mogen ontvangen over onze prestaties. Maar hoe je het ook wendt of keert, en hoe professioneel we allemaal ook zijn, het ontvangen van feedback is ook altijd iets ‘persoonlijks’. Van jongs af aan worden we met z’n allen beoordeeld, zowel op het professionele als persoonlijke vlak. Maar ik vraag me af of het ooit écht went om kritische feedback te ontvangen. Of je het nu wilt of niet, iedereen heeft een mening over je: je ouders, vrienden, familie, collega’s, bazen, klasgenoten, schooljuffen en -meesters, partner en inmiddels zelfs mijn eigen kinderen. Met de opkomst van de social media is het geven van een mening niet langer voorbehouden aan de schrijvende pers of een select groepje op de radio en TV. Nee, inmiddels kan echt iedereen, indien gewenst direct, ongefilterd en anoniem, hun mening ventileren over ieder denkbaar onderwerp op internet. En die meningen komen in vele kleuren en smaken. Rare, leuke, inspirerende, kritische, ongegronde, gefundeerde, inhoudelijke, gevoelsmatige of confronterende meningen. Maar ze zijn er wel en als ze over jou, je naasten of je organisatie gaan, dan dien je daar adequaat mee om te gaan. Of je dat nou wilt of niet. Maar natuurlijk geldt dat niet uitsluitend voor meningen op internet. Zo vertelde mijn jongste dochter me laatst in één ongefilterde zin dat ik én een dikke buik had én grijze haren kreeg. Dat moest ik toch wel even incasseren als een stoere vent. Ieder ander in mijn omgeving had het vast al eens gedacht, en waarschijnlijk ook met anderen gedeeld, maar niet ongezouten tegen me gezegd. Op één collega na overigens, die me al een jaar of twee geleden had geadviseerd een ‘slim-fit’ bloemetjesblouse aan de wilgen te hangen omdat deze, zo meldde ze mij diplomatiek, mijn figuur accentueerde op minder flatteuze plekken. Het is begrijpelijk, zelfs verstandig, om niet altijd je ongezouten mening te geven, want juist eerlijke meningen kunnen erg lastig en pijnlijk zijn voor het ‘lijdend voorwerp’. Van mijn dochter en collega kon ik het echter goed hebben. Kennelijk is de manier waarop én degene die een mening geeft van groot belang in de wijze waarop je er mee omgaat.

Inmiddels hebben bijna 1.000 relaties onze prestaties beoordeeld. Professioneel gezien zou ik u dan ook graag willen bedanken voor uw medewerking aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Ons ‘rapport’ treft u verderop in dit blad aan. U kunt erop vertrouwen dat wij ons stinkende best gaan doen om de door u aangebrachte verbeterpunten aan te pakken, zodat we volgend jaar nog betere prestaties voor u kunnen leveren. Persoonlijk wil ik echter gewoon kwijt dat ik er echt hartstikke trots op ben dat we dit jaar wederom een 7,8 als rapportcijfer van u hebben gekregen! Dat vraagt om een glaasje champagne, of beter nog, een extra pilsje bij het bekijken van de prestaties van onze Oranje topsporters, al dan niet verkleed als een Oranje Leeuw of iets dergelijks… Bedankt voor het in ons gestelde vertrouwen en ik wens u allen een prachtige zomer toe!

Drs. Jeroen Driessen
jeroen.driessen@driessen.nl

directeur

Jeroen Driessen
Chief Executive Officer (CEO) Driessen Groep