Een vervelende situatie in onderwijsland: deze week maakte de stichting OSGMetrium bekend faillissement te hebben aangevraagd. OSGMetrium was verantwoordelijk voor het uitbetalen van de salarissen van zo’n 50.000 leerkrachten in het Primair en Voortgezet Onderwijs.
Door het faillissement van de stichting is er onzekerheid bij de betrokken schoolbesturen over de vraag welke gevolgen het faillissement heeft voor de salarisbetalingen van hun medewerkers in september en daarna. Ook leven er de nodige vragen wat het betekent voor hun financiële administratie en andere diensten van de failliete stichting.
Schoolbesturen zoeken naar oplossingen en oriënteren zich daarom momenteel op mogelijke alternatieven. Er wordt immers van het bestuur verwacht dat zij de continuïteit van hun onderwijsbedrijfsvoering waarborgen en onrust bij hun medewerkers voorkomen.
Als gevolg van de ontstane situatie krijgen wij op dit moment van veel onderwijsorganisaties vragen om ondersteuning en informatie. Om in deze hectische periode schoolbesturen direct te kunnen bijstaan heeft Driessen daarom nu een speciale onderwijsHelpdesk ingericht. Een geselecteerd team van experts staat voor u klaar staan om al uw vragen te beantwoorden en te kijken waar wij u kunnen helpen. Of deze vragen nu gaan over de personeel- en salarisadministratie, de financiële administratie, vervangingspools of vervangingssoftware, payroll- en uitzenddienstverlening of andere onderwerpen; als de brede HRM-dienstverlener voor het onderwijs is Driessen uiteraard gespecialiseerd in deze materie en kunnen wij u met raad en daad bijstaan.
Wilt u graag meer informatie of direct vrijblijvend overleggen over de mogelijkheden dan kunt u hiervoor rechtstreeks contact opnemen met Stéphanie Sylla, eerste contactpersoon van de Driessen onderwijsHelpdesk via het telefoonnummer: 0492 – 50 66 66. Ook kunt u een e-mail sturen naar hrm@driessen.nl. Samen met u bekijken we de mogelijkheden om te helpen en gaan we indien gewenst direct aan de slag met het opstellen van een plan van aanpak.