Een goede, krachtige tekst schrijven die de lezer inspireert en aanzet tot actie. Het is vaak moeilijker dan we denken. Dat komt omdat we van nature gewend zijn om álle informatie die we willen vertellen te delen. Want er is zoveel te vertellen over de organisatie en visie dat we vergeten wat de lezer eigenlijk wil weten.
Wil je een advertorialtekst schrijven die op alle vlakken sterk is, zowel in de titel, body als het bereik? Dan moet je met meerdere punten rekening houden.
Wil je de aandacht trekken, dan moet de kop van je advertentie het einddoel van de bezoeker benoemen. Mensen klikken op een advertentie omdat ze denken dat je hun probleem gaat oplossen, niet omdat de advertentie alle juiste zoekwoorden bevat.
Focus op de voordelen van je aanbod, niet op de specificaties.
Spreek je doelgroep rechtstreeks aan en toon zo concreet mogelijk aan welk voordeel je aanbod hen oplevert.
Volgens de principes van Cialdini zijn er zeven punten die belangrijk zijn bij gedragsverandering. Een daarvan is schaarste. Dit kan in product en tijd zijn. ‘Unieke kans’, ‘speciaal voor jou’, ‘eenmalige kans’. Zomaar wat voorbeelden die je kunt toepassen in je communicatie.
Wat zijn je belangrijkste unique selling points? Wat maakt de producten of diensten uniek?
Het is ook belangrijk dat je advertentie een ‘scroll-stopper’ is. Zowel qua tekst als visueel. Wees brutaal en creatief, val op en durf stelling te nemen. Trigger de nieuwsgierigheid van je doelgroep met een sterke belofte.
Geef in de CTA duidelijk aan welke actie je van de lezer verwacht (downloaden, aanmelden, aankopen, etc.). Maak de CTA aantrekkelijk en urgent.